torstai 26. syyskuuta 2013

REAL PROTEIN PANCAKES

Iltaa ihanaiset! Mun täytyy tunnustaa teille yks juttu.. Oon vähän nyt sortunut herkuttelemaan ja oon pahamaineisesti myös ylensyönyt tämän illan aikana. Oon syönyt vatsan niin täyteen kun se olla vaan voi - kokeilin nimittäin ihanan Kaisan loihtimaa reseptiä proteiinipannareista ja omm... Rakastuin niihin päätäpahkaa.

Oon jo pitkään lukenut kyseistä ruokablogia ja kuolannut herkullisen näköisiä reseptejä ja miettinyt, että pitäis joskus jaksaa itsekin toteuttaa niitä. Hyvä ajatus Kata, pisteet siitä! Toi toteutus vaan nyt ei oikeen oo ihan toiminut, laiska kun oon noiden leivontajuttujen suhteen. Tänään päätin duunin jälkeen, että aion loihtia itselleni jotain ihanaa iltapalaa - herkullista mutta terveellistä. Suklaata? Ei. Karkkia? Ei. Protskupannareita? JOO!

Tällä reseptillä pyöräytin nopeasti suurehkon taininan ja sormet ristissä toivoin taidonnäytteen onnistuvan (mä oon nimittäin yleensä huomannu, että meidän uunissa on ollut aina jotain vikaa kun oon jotain leiponut, krhm...) ja kuinkas ollakaan, tää kyseinen lätty onnistuikin ihan täydellisesti! Jeah baby, tuleekohan tästä mun uusi bravuuri niiden ainaisten banaanimunakkaiden rinnalle?

Tässä on siis suoraan The Good Morning -blogista kopioitu resepti:
"4 munaa
2 keskikokoista todella kypsää banaania
1dl maitoa
2dl vaniljan makuista heraproteiinijauhetta
2 tl leivinjauhetta
1/2 tl suolaa
1 tl kardemummaa
Laita uuni kuumenemaan 200 asteeseen. Muussaa banaanit tai soseuta ne sauvasekoittimella. Lisää munat ja maito ja vatkaa yhtenäiseksi seokseksi. Sekoita kuivat aineet erillisessä kulhossa ja yhdistä ne märkiin. Vatkaa vielä sekaisin ja kaada leivinpaperilla vuoratulle puolikkaalle uunipellille tai vuokaan. Paista 20 minuuttia, tai vähän alle jos haluat pannukakusta kosteampaa."

Kivaa löytää ihania ja helppoja reseptejä, tästä kiitos kuuluu Kaisalle! :-)

Oletteko te kokeilleet samantyylisiä tai jopa samoja pannareita? Vinkkejä saa (ja pitää!) jakaa, oon innostunut näistä nyt ihan sikana.

1 kommentti:

  1. joo hei mun pitää kokeilla tota!!! mul olis just tarvikkeetki tohon hehe :D

    VastaaPoista