perjantai 4. huhtikuuta 2014

London - Day 1

Nyt tulee juttua meidän ensimmäisestä päivästä - tarkkaan sanoen ensimmäisestä illasta Englannissa. Lähdettiin suomesta vasta iltapäivällä, joten ihan hirveästi ei mitään sinä päivänä ehditty vielä tekemään. Pitemmittä puheitta, täältä pesee!
day
Oltiin sovittu, että lentokentällä sitten juodaan skumpat ennen lähtöä. No mehän juotiin! Otettiin kuvia ja nautittiin skumppaa rauhassa, kunnes alettiin rauhassa valua lähtöporttia kohti. Tajuttiin että meillä oli ihan sairas kiire ja meidän portti oli jossain lentokentän perimmässä nurkassa, jonne meni ainakin kymmenen minuuttia kävellen... Jos en olisi ollut skumpasta pienessä hiprakassa, olisin varmaan ollut ihan paniikissa :-D Ehdittiin kuin ehdittiin kuitenkin ihan ajoissa koneeseen ja mietittiin vaan,  että "Tästäkö se matka alkaa...."!
day5 day2 day6
Lentomatka meni tietysti miljoonaa selfietä ottaessa, maisemia ihailtaessa, logopeliä pelatessa ja ristikkoja tehdessä. Eihän tuo lentoaika ollut kuin joku 2,5 tuntia, joten ilman ohjelmaakin se aika olisi mennyt varmasti kevyesti istuskellessa. Mä en hirveästi tosin nauti lentokoneella matkustamisesta korkean paikan kammon takia, joten mulle on ihan hyvä olla aina jotain tekemistä.

Kun päästiin Gatwickin lentokentälle, hypättiin äkkiä junaan London Victoriaa kohti rinkkoinemme ja tavaroinemme. Sieltä matka jatkui tubella kohti Stratfordia ja ensimmäistä yöpaikkaamme. Kun päästiin Stratfordiin, tajusin että mulla ei ole sitä mun kaverin puhelinnumeroa, kuin ei ollut myöskään nettiyhteyttä. Päätettiin sitten vaan ottaa taksi tyypin kämpille, olihan meillä kuitenkin kunnollinen osoite. Perille päästyämme edessämme oli vaan iso kerrostalo lukollisella ulko-ovella, ei nimitietoja missään tai mitään muutakaan meitä helpottavaa informaatiota. Meille annettu osoite oli sen verran epäselvä, ettei oikein osattu tulkita sitä.

Lopulta päästiin rakennuksen sisälle, mutta ei vieläkään tiedetty mikä asunto olisi kyseessä. Pyydettiin joltain asukkaaltakin apua, mutta hänen neuvoistaan ei kyllä hirveästi apua ollut. Alettiin olla jo todella epätoivoisia kun ei meinattu löytää oikeaa asuntoa, koputeltiin tuntemattomien asukkaiden ovia ja kaikki vaan sanoivat asunnon olevan ensimmäisessä kerroksessa. Oltiin käyty kaikki ensimmäisen kerroksen asunnot jo läpi, eikä mistään avattu ovea. Lopulta Assi lähti käymään eräänlaisessa inforakennuksessa taloyhtiön sisäpihalla ja tuli takaisin riemunhymy kasvoillaan. "Tuolla on kunnon bileet ja se kämppä on tuolla!", se vaan huusi. Olin ihan hämmentynyt ja ryntäsin tavaroiden kanssa ulos. Kun päästiin sisäpihalle, löydettiin kuin löydettiinkin oikea asunto, joka oli täynnä niin italialaisia kuin englantilaisiakin, osa vieraita jo osa talon asukkaita. Musiikki täysillä, iloista porukkaa, viinilaseja ja sen sellaista. Okei, perillä ollaan!
day3 day1
Tää mun kaveri oli lähtenyt meitä vastaan Statfordin asemalle ja oltiin siis menty täysin ristiin menojemme kanssa. Loppu hyvin kaikki hyvin, kun löydettiin kaikki perille oikeaan osoitteeseen. Vietiin sinne tuliaiseksi fazerin suklaata, salmaria ja ruisleipää - kaikki meni parempiin suihin jo ensimmäisen illan aikana. Kilisteltiinkin yhdet jos toisetkin salmaripaukut koko porukan kesken ennen kuin väsyneiden matkalaisten oli aika mennä nukkumaan.
day4
Muut jatkoivat bileitä myöhään yöhän saakka ja me mentiin nukkumaan seuraavaa päivää innolla odottaen. Seuraavasta päivästä lisää myöhemmin - silloin onkin todella reilua kuvasaldoa tiedossa!

Mitä tykkäsitte tästä postauksesta?

1. Huhhuh onneks löysitte perille pienistä seikkailuista huolimatta! Ihania kuvia ja näistä välittyy se vapaa fiilis, joka mulla on aina ulkomailla :) Matkustaminen on kyllä ihan parasta ja seikkailut siihen vasta kuuluukin! tosi kiva postaus, seuraavaa ootellessa :)

2. ihania kuvia ! oliks teillä muuten koneessa netti ? (:

3. Annika: Jep, sanos muuta, pienet hikikarpalot kyllä siinä alko otsalle jo nousta :-D Niinpä juuri, kiitos paljon!

Anonyymi: Kiitos:) Menomatkalla ei, mutta tulomatkalla joo.