torstai 5. syyskuuta 2013

RAHKA-VEHNÄLEIPÄ-HIIVALEIPÄ-SEKA-SUKLAA-MUFFINSSIT

Nyt kun ollaan jo viikon paremmalla puolella (a.k.a viikonlopun sallitut herkut lähestyvät tuloaan), ajattelin jakaa teille tänne hyvän muffinssiohjeen! Mä oon muuten pysynyt hienosti pois herkkujen ääreltä, enkä edes ratkennut ihaniin täytelakuihin, mitkä laitettiin esille duunipaikan takahuoneeseen ;-)
Eräänä päivänä näin televisiosta, kun ne leipo siellä täydellisiä, herkullisia ja suklaisia muffinsseja. Pow, koko päivän pyöri mielessä se näky, kun lämmin suklaa valuu muffinssin sisältä lautaselle.. Kuinkas ollakaan, mun oli pakko yrittää samaisena iltana, josko osaisin pyöräyttää itse jotkut vastaavat iltaherkuksi.

Pieni info: Mä oon ehkä kerran elämäni aikana saanut tehtyä onnistuneita muffinsseja. Yleensä ne on olleet kovia, puuron näköistä tai pahoja muuten vaan..

Jotta ei olisi tullut niin paha morkkis muffinssien syömisestä, päätin käyttää mukana myös rahkaa ja vehnäjauhon sijasta hiivaleipäjauhoa. Mitä siitä seurasi? Onnistuneet muffinssit! Juhlittiin niitä täällä yhdessä äidin kanssa, jihuu, mä en olekaan niin surkea leipuri! :-D

Ohje kuului:

2 munaa
1 1/2 dl sokeria
200g rahkaa
1 dl juoksevaa margariinia
2,5 dl hiivaleipäjauhoja
reilut 2 tl leivinjauhetta
pilkottua taloussuklaata summittainen määrä
pari ruokalusikallista tummaa kaakaojauhetta

Muffinssit uuniin 175 asteeseen noin 20 minuutiksi.

Vitsi mä oon iloinen, en ookaan ikuinen surkea muffinssien tekijä!

Näyttäisikö tämä resepti kokeilemisen arvoiselta?

2 kommenttia:

  1. Nam, näyttävät superhyviltä! :-) Pitää pistää resepti ylös!

    VastaaPoista
  2. Hahah sillon ku me tehtiin muffinsseja nii sun isäpuoli luuli niit jauhelihapihveiks XD eiku mitä me ees yritettiin tehä sillon en muista..

    VastaaPoista