lauantai 22. marraskuuta 2014

Lontoo 2014: Kilometripostaus

Hei kaikki! Olen tänään kotiutunut Englannista ja kuinka voikaan pientä ihmistä näin väsyttää. Loistava ja ikimuistoinen kolmipäiväinen takana päin ja oleellisesti on taas aika massiivisille reissupostauksille! Tässä taitaakin tulla blogihistoriani pisin postaus, joten suosittelen lukemaan ajan kanssa :-) Tai ainakin toivon näin, koska mieluummin kerron päivä kerrallaan perusteellisesti, enkä satunnaisia juttuja sieltä täältä. Toki saa toivoa erilaista tyyliä, jos se enemmän miellyttäisi! Joo joo, aloitetaan jo. 1 2 3 4 5
Lensin Gatwickin lentokentälle yksinäni, koska matkaseuralaiseni asuu Brightonissa ja menin siis hänen luokseen asustelemaan. Lento sujui mukavasti pienestä lentopelostani huolimatta. Mulla aina vähän vaihtelee suhtautuminen lentoihin, mutta nyt suhteellisen usein lentäneenä osaan ottaa ihan iisisti. Olin koko kolmetuntisen todella kärsimätön ja kääntyilin penkissä ja koitin saada ajan kulumaan mahdollisimman nopeasti - olisinpa jo perillä!

Assin kanssa tavattiin Gatwickissa ja sieltä jatkettiin junalla Lontooseen. Oli jotenkin tosi kotoisa olo taas, ihan kuin olisin vaan matkustanut bussilla toiseen kaupunkiin. Ei tuntunut yhtään että olisin ollut ulkomailla! Tutut kuviot säästivät aikaa sähläykseltä ympäriinsä. Lähdettiin heti bussilla Oxford Streetille ja kierreltiin sellaiset kaupat läpi joita ei ole Brightonissa, jossa siis vietettiin loput lomasta.
6 7 8 9 10 12
Oli ihanaa huomata, että vaikka olen tuolla aiemminkin ollut niin aina löytyy jotain uutta katseltavaa. Löydettiin tollainen Bubba Gump Shrimp Shop, joka oli täynnä kaikenlaista Forres Gump- aiheista tavaraa. Niin söpöjä juttuja! Olisin halunnut ostaa vessan oveen tollaisen I Gotta P- kilven, mutta jätin sen kuitenkin hankkimatta epäsopivien värien vuoksi. Se olis mun mielestä ollut hauska!
13 14 15
Käveltiin Covent Gardenille päin ja sieltä löytyi söpö joulutori, jossa myytiin kaikennäköisiä käsitöitä ja muuta meille vähemmän sopivaa haha. Tunnelmaltaan se oli kuitenkin niin kiva, että käveltiin sen läpi ja katseltiin mitä kaikkea mahtoi olla tarjolla. Se oli niin kauniisti koristeltu ja tunnelmallinen, että olisin voinut jäädä vielä vähän pidemmäksikin aikaa vaan fiilistelemään.
16 18 19jpg 20 21
Aiempien reissujen yhteydessä olen aina nähnyt turisteilla M&M's kaupan kasseja, mutten ole koskaan ottanut selvää missä se sijaitsee. Nyt käveltiin sen ohi ja olihan sielläkin pakko piipahtaa. Ihan mieletön liike täynnä kyseiselle brändille tehtyjä pienempiä ja isoja tavaroita, erilaisia karkkibokseja, leluja, vaatteita, ihan kaikkea mitä kuvitella saattaa. Olihan meidänkin ihan muodon vuoksi pakko ostaa pienet satsit legendaarisia karkkeja, itse suosin niitä missä on pähkinää sisällä. Nam! En tuu varmaan koskaan ymmärtämään, että maailma on oikeasti ihan täynnä juurikin tän kaltaisia kauppoja, jotenkin vaan niin hassua kun ei meillä ole läheskään mitään vastaavaa. Se oli niin HUUUUGE!
22 23 24 29 25
Käveltiin rauhassa takaisin päin Oxford Streetiä pitkin ja ihasteltiin kauniita jouluvaloja. Mulla oli yksi toive ennen tätä reissua ja se oli se, että noi jouluvalot olisi avattu. Vissiin viime viikolla ne sitten avattiin, voi sitä ilon määrää! Noi on livenä ihan älyttömän hienot, en ole missään nähnyt vastaavia. Eikä niitä ole vaan noilla isommilla kaduilla, vaan niitä on myös pienemmilläkin kujilla. Ne oli nyt ihan erilaiset kuin silloin kaksi vuotta sitten uutena vuotena. Ahh, tästä tietää että joulu ei ole enää kaukana.
27 26
Kun oltiin mielestämme nähty tarpeeksi Lontoota ja jalat huusivat jo hyvää tahtia Hallelujaa, lähdettiin junalla Brightonia kohti. Oltiin jätetty mun matkalaukku säilytykseen Victoria Stationille, haettiin se sieltä ja sitten päästiin tunnin ajaksi junaan istumaan. Oltiin oltu koko päivä jalkeilla, mä vielä jostain aamukuudesta lähtien, niin kyllä siinä kohtaa pikku hiljaa alkoi itse kutakin väsyttämään. Kun vihdoin ja viimein päästiin Assin kämpille, otettiin valkkari kylmästä, nostettiin jalat ylös ja nautittiin. Sanomattakin selvää, että huitelu ympäriinsä teki tehtävänsä ja uni tuli helpommin kuin uskoinkaan. Ja sitten odottamaan seuraavaa päivää, I love you England.

Siinä nyt ensimmäisen päivän tekemiset näin pääpiirteittäin.
Kertokaahan mitä piditte tästä tyylistä kertoa päivistä! Oliko liikaa juttuja samalle kerralle? Otan vastaan myös mahdollisia toiveita matkapostauksia koskien :-)

1. Voi miten ihania kuvia, tuli kamala Lontoo ikävä!

1. Kiitos paljon! Niin mullakin varmaan tulee heti muutaman viikon päästä hehe:-D

2. Oi, ihania kuvia! Oot kyllä tosi taitava kuvaan, jotenkin oot onnistunu vangitseen näihin kuviin sen tunnelman ja ne on jotenkin hienosta kuvakulmasta otettuja :D Tai en osaa selittää, mutta kuitenkin! Ja ei ollut mun makuun ainakaan yhtään liian pitkä postaus :-)

1. Voi kiitos, tosi kiva kuulla että tykkäät:) Oon itsekin tyytyväinen kuviin, kiva kuulla positiivisia fiiliksiä niistä. Hyvä ettei ollu liian pitkä postaus!

3. Aivan ihania kuvia, upeita! Kiva kun oot kuvannut kaikkien kauppojenkin sisällä ja noita jouluvaloja ym. :) Ei ollut todellakaan liian pitkä postaus, mitä enempi kuvia sen parempi vaan. ;)