keskiviikko 22. helmikuuta 2017

Sisustushaaveita

Hellurei!

Tänään pitkästä aikaa sisustusjuttuja - itsehän haluaisin toteuttaa näitä useamminkin, mutta vielä kun en ole halunnut meidän keskeneräistä asuntoa tänne esitellä, saadaan tyytyä Pinterestin inspiraatiokuviin. Tänään saatte tietää mun omat mieltymykset sisustuksen suhteen ja toivottavasti tekin saatte näistä kuvista jotain inspistä omaan kotiin :)
Aasian reissun aikana tajusin, kuinka rakastan boheemia ympäristöä. Se tuo mun sisimpään jotain ihmeellistä rauhaa ja tottakai halusin jatkaa meininkiä myös meillä kotona. Olin jo pitkään halunnut tehdä meidän makkarista boheemimman tyylisen ja hyvällä mallilla ollaan jo! Ylläolevat kuvat kiteyttää aika täydellisesti sen, millainen on mun mielestä täydellinen koti - elementtejä modernista ja skandinaavisesta tyylistä siten, että boheemius ja pieni rosoisuus ovat kuitenkin läsnä.

Siinä missä ennen halusin vain valkoista meidän kotiin, mua on alkanut kiinnostamaan myös värit. Tumma vihreä, punainen, petroolin sininen ja turkoosi. Niiden lisäksi haluan pitää ympärilläni mahdollisimman luonnonläheisiä värejä, kuten beigeä eri sävyissä, vaaleaa sekä tummaa harmaata ja ruskeaa tietyissä määrin.

Yksi asia, josta olen tässä parin vuoden aikana innostunut ihan uudella tavalla ovat viherkasvit. Ennen en meinannut ymmärtää sitä, miksi jengi hamstraa kotiinsa 'jotain vihreitä lehtiä' (niin kuin kerran äidille sanoin nuoruudenkotini olohuonetta katsoessani). Nykyään olen kuitenkin sitä mieltä, että mitä enemmän vihreää, sen parempi. Tälläkin hetkellä mulla on monta viherkasvia ja ainoa ongelma niiden kanssa on se, etten meinaa keksiä kaikille fiksua paikkaa! Ongelman korjaisi se, että löydettäisiin meille kirjahylly ja eteisen lipasto ja niiden yhteyteen voisi sitten laittaa lisää kasveja. Tällä hetkellä useimmat kasvit ovat lattialla, mutta parempia ne ovat siellä kuin kaupan hyllyllä. 
Tiettyjä haaveita mulla on sisustuksen suhteen. Sitten joskus, kun mulla on omistusasunto ja sitä saa remontoida mielin määrin, haluaisin saada jonkun todella hienon kylpyhuoneen (ks. ihan ensimmäinen kuva ekasta kollaasista). Siinä saisi olla vähän sellaista home spa -vibaa ja jotain persoonallista, kuten tuollainen erilainen lattia. Haluaisin myös omistaa sellaisen todella muhkean ja ison nojatuolin, jonka syleilyyn voisi vain käpertyä lukemaan kirjaa tai tekemään konehommia...

Harvemmin ostan kotiin mitään ihmeellistä, mutta tällä hetkellä mulla on pieni ostoslista koottuna ja toivottavasti tässä kevään aikana pääsen yliviivaamaan siitä mahdollisimman monta kohtaa yli:

  1. Lipasto eteiseen
  2. Oikeasti kivat tyynynpäälliset olohuoneen sohvalle
  3. Lisää tyynyjä makkariin
  4. Villi haave: uusi sohva
  5. Lisää taljoja, ainakin yksi ruskean harmaa
  6. Verhot paikoilleen (nekin ovat olemassa jo, mutta nipukoita ei saada ikinä aikaiseksi ostaa)
  7. Kirjahylly ja mukava nojatuoli työhuoneeseen
Teki itseasiassa ihan hyvää kirjata nämä asiat ylös, koska nyt hahmotan itsekin paremmin mitä kaikkea tämä koti kaipaa ollakseen juuri meidän näköinen. Täytyypi alkaa kahlaamaan kirpputoriryhmiä läpi, mikäli jotain löytyisi niistä. Facebookissa on hirveästi hyviä ryhmiä (Huonekalukirpputori, Kallio Kierrättää..), joista voi löytää vaikka mitä mahtavaa!

Onko täällä muitakin, joilla olisi nyt kevään korvilla ihan erilainen into sisustamisen suhteen? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti