lauantai 21. maaliskuuta 2015

Himshikhar

Moi! Eilen oli ihan täydellinen perjantai. Rennon koulupäivän jälkeen kävin Helsingin kaupoilla ostoksilla (löysin pari ihanaa kevätjuttua, niistä lisää myöhemmin) ja sen jälkeen mentiin parhaalla porukalla syömään mun synttäreiden kunniaksi. Vaikka mun synttärit oli jo kolme kuukautta sitten, niin eihän se haitannut - saatiinpahan vihdoin sovittua tämäkin dinneri! Tuntuu, että nykyään on kauhen vaikeeta sovittaa yhteen aikatauluja, vaan toista oli ennen hah.

Käytiin syömässä Hakaniemessä sijaitsevassa Himshikharissa, joka on nepalilainen ravintola. Mä oon vuoden sisällä innostunut intialaisesta ruuasta ja tää oli hyvin samantyylinen vaihtoehto, joten odotin tätä ateriaa kuin kuuta nousevaa. Onneksi en odottanut turhaan, sillä me kaikki oltiin tosi tyytyväisiä omiin annoksiimme. Itse söin lammasta ja muut otti kanaa. Kaveri otti margaritan, joka taisi olla pelkkää viinaa, nimittäin jo melkein pelkästä hajusta olisi voinut humaltua :-D   himshikharhimshikhar1 himshikhar2 himshikhar3 Erityismaininta vielä mestan naan-leivälle, ihan törkeen hyvää. Sitä olisi voinut vetää kaksin käsin (ehkä ihan hyvä, että kaikille oli vaan yksi kappale hah). Sen lisäksi palvelu oli ystävällistä ja asiantuntevaa. Tuohon ravintolaan palaan kyllä uudestaankin! Olin lukenut paljon hyviä arvosteluja kyseisestä paikasta ja odotukset olivat korkella, onneksi ei jouduttu pettymään. Hintataso oli myös tosi kohtuullinen! Onko kukaan teistä testannut kyseistä paikkaa?himshikhar5himshikhar4 himshikhar6 Dinnerin jälkeen hajaannuttiin vähän eri suuntiin ja mä suuntasin yhden kaverin kanssa vielä keskustassa pyörähtämään. Käveltiin Hakaniemestä Forumille ja ihasteltiin kauniita maisemia. Puhuttiin just, että odotetaan molemmat kesää tosi paljon, että voi vaan tulla Helsinkiin fiilistelemään maisemia ja ihan vaikka istuskella ulkona. Oih, kesä tuu jo!

Sellainen perjantai-ilta tällä kertaa. Oli ihan luksusta kun olin vapaalla, kun tässä on nyt monta viikkoa mennyt perjantai-illat töiden parissa. Näin sitä alkaa arvostamaan ihan pieniäkin asioita! Nyt alan valmistautumaan päivää varten, kun lähdetään käymään isovanhemmilla ja siitä taidan jatkaa matto-ostoksille. Superia viikonloppua ihanat!

4 kommenttia:

  1. hihi helsinki ja kesa <3 istutaa taas puistossa ja juodaan skumppaa ku tuun takas! :)

    VastaaPoista
  2. Mä söin ekaa kertaa Thaimaan reissulla intialaista ravintolassa ja voi että, se on niin hyvää! Suomesta pitäis kans bongata joku hyvä intialainen :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Leppävaarassa on tosi hyvä intialainen - Curry Palace :-) Kannattaa käydä se testaamassa!

      Poista