keskiviikko 16. maaliskuuta 2016

Hali, hymy, kyynel

Olen lähiaikoina kuullut pitkästä aikaa seuraavankaltaisia lauseita; "Uskon sinuun", "Olet taitavampi kuin uskoin", "Tulet saavuttamaan paljon". Lauseita, joita en ole tottunut kuulemaan, joita en ole edes tietoisesti kaivannut. Mutta nyt kun olen sellaisia kuullut, olo tuntuu hieman epätodelliselta. Minäkö, hyvä jossain? Ai sinäkö uskot minuun, mutta miksi ihmeessä?
_MG_5053
Kaipa se on tämä suomalainen vaatimattomuus mikä myös allekirjoittanutta piinaa, mutta en ole koskaan ollut hyvä pitämään lippua korkealla omien taitojeni puolesta. Sitä on puuhailtu kaikennäköistä omassa pikku kuplassa muiden siitä täysin tietämättä. Niin on ollut hyvä ja olen ollut tyytyväinen. Mitäpä sitä muuta kaipaisi? _MG_5038
Lähiaikoina olen valaissut esimerkiksi Facebook -ystäviäni toiminimeni avaamisesta sekä valokuvaamisen viemistä nextille levelille. Yllättäen olen saanut paljon yhteydenottoja niin tutuilta kuin tuntemattomiltakin ja pari keikkaakin on tullut tehtyä. Olen työstänyt myös yhtä isompaa proggista ja kun sain sen valmiiksi, oli kuulemani palaute kullan arvoista kuultavaa. "Ylitit kaikki odotukseni". Wau. Okei?
_MG_5065
Mun on vähän vaikea selittää tätä teille, mutta en ole koskaan ajatellut olevani missään erityisen hyvä. Aina sellainen keskiverto. En ole ollut kympin oppilas koulussa, enkä ole loistanut taidoillani missään harrastuksessakaan. Kaipa olen siis tottunut siihen, että aina muut ovat minua parempia kaikessa. Eikä yhtään itsesäälivästi vaan ihan faktana, enkä ole sitä mitenkään surkutellut tai rypenyt omassa surkeudessani. Miettinyt vaan, että tässä sitä elellään kaikessa keskinkertaisuudessani.
_MG_5057
Ja tiedättekö, kuinka vitsin kivalta tuntuu kuulla noita yllä mainittuja lauseita? Tuntuu mahtavalta, kun joku ihan vilpittömästi kertoo ihailevansa jotain taitoani. Tuntuu mahtavalta, kun joku tulee varta vasten minua pyytämään apua kuvausprojektissaan. Se tuo fiiliksen, että mua tarvitaan ja olen osoittanut muille, että osaan hommani. Sillä on mulle suurempi merkitys kuin olisin kuvitellutkaan.
_MG_5054
Mä olen jo tainnut menettää punaisen langan tässä tekstissä. Halusin vain kertoa teille, kuinka mun sydäntä lämmittää kun joku huomaa ja kertoo asioista vilpittömästi. Kuinka joku täydestä sydämestään hihkuu vieressäni, että "Kyllä sä osaat hommasi". Hali, hymy, kyynel.
_MG_5067
Mulla on nyt enemmän inspiraatiota kuin aikoihin. Ja musta on mahtavaa jakaa se rakkaiden ihmisten kanssa, tuntea onnistumisen hetkiä. Hihkua yhdessä onnistumisista ja halata kun siltä tuntuu.

Inspiraatio, älä lähde. 

Mä tarvitsen sua vielä pitkään. 

 kuvat: Liisa Kivi

1 kommentti:

  1. Ihan mahtavan upeeta! Ansaitset kyllä kaaaikki kiitokses ja kehusi. Ota ne vastaan ylpeydellä :) Oot oikeesti todella taitava kuvaaja, kirjoittaja ja varmasti taituri monen monessa muussakin asiassa. Niitä ei vain ehkä ite aina sisäistä, ennenkuin joku muu niistä sanoo.

    VastaaPoista