maanantai 24. lokakuuta 2016

Ei enää niin haikein mielin

Herään klo 7:30 ja kömmin sängystä ylös sen jälkeen, kun olen yrittänyt saada vielä uudestaan unta. En tyypilliseen tapaani saa enää unen päästä kiinni, joten päivä alkaa taas aikaisin vapaasta aamusta huolimatta. 

Laitan valot keittiöön ja laitan kahvin porisemaan, jonka lisäksi sekoitan blenderissä banaanilettujen taikinan. Kolme munaa, banaani, suolaa, kanelia sekä proteiinijauhetta. Laitan puhelimesta soimaan rauhallista musiikkia, jonka tahdittamana kaadan taikinaa lämmenneelle pannulle. Nautin rauhallisesta aamusta päivän ollessa vielä pimeä ja melankolinen.
Mieleeni tulee ajatus, että nyt on viimeinen maanantai tässä meidän nykyisessä asunnossa. Viimeinen viikon aloitus täällä, jonka jälkeen puhaltaa uudet tuulet seuraavassa osoitteessa.

Teen netissä muuttoilmoituksen sekä vaihdan sähkösopimuksemme uuteen osoitteeseen. Asiat alkavat realisoitua, kun muutto tapahtuu tällä viikolla - mihin tämä aika on kadonnut? Vastahan tein tämän videon, jossa kerroin uusimmista uutisista ja olin täysin murtunut vuokrasopimuksemme päättymisestä. 

Tällä hetkellä asuntomme on täynnä pakattuja muuttolaatikoita sekä täyttämistä odottavia yksilöitä. Vielä on paljon tekemistä ja viimeinen lähtölaskenta alkaa nyt. Ja tiedättekö, mulla ei ole enää yhtään haikea fiilis. 
Heti sen alkushokin jälkeen osasin asennoitua uudelleen tähän koko muuttoasiaan. Varsinkin, kun löysimme tarpeisiimme sopivan, täydellisen asunnon, olen todella innoissani odottanut sinne asettumista. Taas pääsee sisustamaan uudestaan ja miettimään erilaisia tilaratkaisuja. Olen erittäin innoissani avokeittiöstä, jossa on astianpesukone sekä tyylikkäät, valkoiset pinnat, sillä kahdessa edellisessä asunnossamme keittiö on ollut käytävän mallinen ja pinnat vähän niin ja näin. Olen jo mielessäni suunnitellut, kuinka ihania videoita keittiössä saa kuvattua, kun puitteet ovat niin erinomaiset, hah! 

Vaikka muutto tulee varmasti olemaan raskas niin fyysisesti kuin henkisestikin, en halua ajatella sitä niin. Pidän katseeni ainoastaan siinä, että hyvällä asenteella ja tehokkaalla mielellä pääsee todella pitkälle niin muuttopäivänä kuin sen jälkeenkin tavaroiden paikalleen asettelussa ja muussa sellaisessa. Se vaatii työtä, mutta lopussa kiitos seisoo. 
kuvat: Laura Laukka

Näillä fiiliksillä startataan uusi, lokakuun viimeinen viikko! Tsemppiä jokaiselle, mitä ikinä aiottekaan puuhailla <3 Mä olen kuluneesta messuviikonlopusta vähän uupunut, mutta tänään saan onneksi puuhailla asioita omaan tahtiin ja niitä hiljalleen edistäen. Hiljaa hyvä tulee, eikö?

Palataan taas, pus!

6 kommenttia:

  1. Monta kertaa sä laitat kahvin porisemaan? :D <3 puspus

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah!!! Kiitos, vissii kahvin himo ollu XDD <3

      Poista
  2. Wau upeita kuvia, niinku aina:) tsemppii muuttoon!

    VastaaPoista
  3. Upeita kuvia <3 <3 Oot niin kaunis <3

    VastaaPoista
  4. voi kun ihana ja kaunis sinä!<3 oon seuraillu sua jo aika kauankin täällä, snäpin puolella ja instgramissa. Meinasin messuilla tulla moikkaamaan suakin (kävin moikkaamassa lauraa) mutta en löytäny sua sieltä ihmismassan keskeltä!

    paljon paljon onnea muutosta <3

    ps. mun blogia saa käydä kans kurkkimassa jos kiinnostelee :)

    woundedlaughh.blogspot.fi

    VastaaPoista