torstai 2. helmikuuta 2017

Tästä tulee mun vuosi

Hallo hallo!

Tiedättekö mitä? Meikäläisellä on harvinaisen hyvä fiilis tulevasta vuodesta. Alkuvuosi ei ole lähtenyt käyntiin ihan niin tahdikkaasti kuin olisin toivonut, mutta nyt on luvassa hyvä ryhtiliike uuden duunipaikan muodossa. Sain viime viikolla tietää, että entisessä harkkapaikassani, eräässä mainostoimistossa, tarvitaan projektiassistenttia ja mua sitten kysyttiin kiinnostelisko paikka mua. Ei kiitos, en todellakaan halua takaisin siihen maailman parhaaseen työpaikkaan, jonne takaisin pääsemisestä olen tasaisin väliajoin uneksinut. Ei kiitos. 
No ei vaineskaan, tottakai olin kiinnostunut! Nyt olemme sopineet, että teen hieman lyhyempää päivää viisi kertaa viikossa. Tämähän tarkoittaa mulle käytännössä sitä, että aikaa jää vielä niille harvoille jäljellä oleville koulujutuille sekä kuvaushommille, ihan täydellistä. Odotan eniten ehkä sitä, että jälleen kerran astun tästä rutiinittomasta elämäntyylistä sinne ainakin lähestulkoon normaalin työssäkäyvän päiväjärjestykseen. Jos olette mun juttuja säännöllisesti lueskelleet, tiedätte kuinka paljon olen kaivannut säännöllisiä rutiineja! Tämä on oikeastaan ihan just eikä melkein sellainen tilanne, josta olen jo pidemmän aikaa haaveillut. Katsotaan, kuinka se lähtee käytännössä käyntiin!

Pieni fun fact: Laitoin tuonne paikkaan ensimmäistä kertaa viestiä jo joskus marraskuussa ja ilmoitin mestan johdolle olemassaolostani mahdollisia projekteja ja avoimia paikkoja varten. Sieltä ei kuulunut mitään, mutta silti olin jatkuvasti yhteydessä talossa oleviin ystäviini ja aina tuli jotenkin puheeksi tämä mun vapaa aikataulu ja se, että mielelläni tekisin jotain hommia. Olin jo vähän menettänyt toivoni sen suhteen, että sieltä koskaan vapautuisi mulle mitään tehtävää, sillä talossa tuntui olevan kovin täyttä. Laitoin hakemuksia myös muualle ja kävin jopa juttelemassa eräällä toisella toimistolla. Kuinkas sitten ollakaan, mun sinnikkyys palkittiin, kun eräs tiimi kaipaili itselleen jeesiä ja nimeni tuli esiin sen myötä, että olin jo pidemmän aikaa puhunut useille eri tyypeille talon sisällä. Ja näin ollen muhun otettiin yhteyttä - he tunsivat mut ja tiesivät, että olen aiemminkin tehnyt hommat hyvin ja näin pois päin. Sinnikkyyteni palkittiin ja uskon, että se palkitaan aina.
Halusitte vissiin kuulla, miten mun produktiivisuushaaste etenee. No, tähän mennessä ihan hyvin vissiin, kun tuli duunikin hankittua ja näin pois päin. Kerroin siitä siivousmetodista, että siivoaisin joka päivä 20 minuutin ajan. Ööh. Se nyt ei ehkä ole ihan onnistunut (ajatuksen tasolla oon hinkannut kaikki tasot puhtaiksi päivittäin) ja oon enemmänkin suosinut tätä siivoan raivolla koko talon puhtaaksi -metodia. Siivoan rangaistuksena siitä, että missasin kauan odotetun joogatunnin jumittuessani Skamin jännittäviin juonenkäänteisiin -metodia.

Muuten kyllä olen skarpannut ajankäytön suhteen - olen tehnyt päivittäisen suunnitelman siihen, että milloin teen mitäkin asioita. Aina se ei ole onnistunut ihan täydellisesti ("On tieteellisesti todistettu, että puoli tai 3/4 tuotantokaudellista Skamia päivässä auttaa ihmistä pysymään kiinni yhteiskunnan rattaissa" said no one ever), mutta kehitystä on ollut havaittavissa. Olen ollut itseeni ihan tyytyväinen, että kävin jo tapaamassa ohjaajaani ja saimme edistettyä mua omaa projektia, sehän olikin yksi tavoitteistani. Kokonaisarvosanaksi antaisin 3/5, jos se ennen on ollut sitä 1,5/5 luokkaa.

(Saakelin Skam).
photos: Siiri
edit: me

Tällä hetkellä mua jahtaa pieni flunssan poikanen, mutta edes se ei saa mun fiilistä laskemaan! Oon tällä hetkellä tosi iloinen kaikesta mitä mun ympärillä tapahtuu ja etenkin super kiitollinen teidän kaikista kommenteista sekä sähköposteista edelliseen postaukseen liittyen. On kivaa, kun on kivaa!

Toivottavasti teidänkin viikko sujuisi mukavissa merkeissä, ja mikäli siinä ei ole kehumista, niin muistakaa että kevät tekee tuloaan (ainakin meidän kaikkien toiveissa) ja valoisammat ajat ovat taas pian edessä! Taisin tehdä tässä postauksessa hassun sulkulauseke-ennätyksen, mutta eipä anneta senkään häiritä, ei tämä ole onneksi niin vakavaa.

Hassu elämä, olet ihana tyyppi. Halauksia kaikille!

4 kommenttia:

  1. Hei ihan mahtavaa, onnea uudesta työstä! Sinnikkyys todellakin palkitaan ;)

    VastaaPoista
  2. Ihan samoja fiiliksiä oman alkavan duunin ja elämän suhteen kanssa! Olo on niin puhtia täynnä. Onnea paljon :)

    VastaaPoista
  3. Niinhän se on, elämä on välillä melko ihmeellistä. Puolintoisin. Skam on kyllä ihana ;)) malttamattomana tyyppinä aloitin 3.kaudesta ja samaisena perjantai-iltana oli kausi läpikäyty ja kunnon karkkiöverit:D sama toistu sitte 2. kohdalla seuraavana päivänä ilman niitä karkkeja onneks hahaa. Oispa tämän tyylistä ja tasosta tulossa lisää tälle vuodelle, otetaan innokkaasti vastaan kyllä :)) !

    VastaaPoista