sunnuntai 17. toukokuuta 2015

Liikuntapäiväkirja

Heippa! En ole koskaan pahemmin kirjannut tänne ylös liikkumisiani, mutta ajattelin antaa sille nyt mahdollisuuden. Ihan jatkoakin ajatellen on ihan kiva sitten käydä katsomassa miten treenit ovat luistaneet, jos vaikka eteen tulee motivaatio-ongelmia! Joskus taannoin mulla oli pitkä flunssakierre ja päädyin katsomaan mun vuoden takaisia Instagram- kuvia ja tuli hirveä himo salille kun näin miten  hyvä fiilis mulla oli niissä kaikissa kuvissa. Tuli oikeen sellainen "ei juma, mä haluun takasin ton hyvän olon ja pakko päästä treenaamaan!". Uskon, että tää vois toimii vähän samalla mentaliteetilla kuin nää instakuvat. jumpMaanantai: Kuntosali 45min: selkä+rinta
Tiistai: Kuntosali 1h: jalat
Keskiviikko: Kotona pikainen (n.10 min) vatsalihas- ja kylkitreeni
Torstai: Kuntosali 45 min: hauis, olkapäät ja ojentaja + vatsoja
Perjantai: Lepo + kevyt 30 min kävelylenkki
Lauantai: Lenkkeilyä koiran kanssa, muuten lepoa
Sunnuntai: 1 h porrastreeni jätemäellä: painotteena etureidet ja erilaisia harjoituksia sen mukaan. Esim. Askelkyykkyjä, tikkausta suoraan ja ristiin, spurtteja..
jump1 Olen erittäin tyytyväinen viikon treeneihin! Olen saanut sisällytettyä siihen ihan vaan rentoa ulkoilemista joka on mulle tärkeetä ja rentouttavaa, kuin myös sitten sitä rankempaa kuntosalillakin treenaamista. Koska haluan parantaa aerobista kuntoani talven jäljiltä, pyrin myös käymään tuolla Jätemäellä tekemässä porras- ja mäkitreeniäkin säännöllisesti ja viikkoina jolloin se jää pois, pyrin käymään normaalilla juoksulenkillä.

Mä oon pitkään halunnut haastaa itseni jonkin urheiluun liittyvän tiimoilta ja haluankin tänä vuonna osallistua johonkin juoksutapahtumaan. Extreme Run tai Tough Viking kuulostaa siisteiltä, mutta en tiedä onko se mulle liian raju? Oletteko te käyneet jommassa kummassa, oliko paha? Kaipa sitä vaan pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä vaan kokeilemaan - eihän siinä mitään häviä. Toinen mihin oltaisi menty jo huhtikuussa oli Väriestejuoksu, mutta se oli samana päivänä Indiedaysin juhlien kanssa niin jätettiin mieleen muhimaan elokuun Color Me Rad. Sit olis kans Midnight Run ja ja.. Paljon vaihtoehtoja, joista haluan tänä vuonna valita yhden johon osallistua! Kertokaa ihmeessä kokemuksia tämäntyylisistä tapahtumista. Eilinen Helsinki City Run ja katukuvassa näkyvät juoksijat antoi mulle lisää intoa tähän ideointiin. jump2
kuvat: Laura

Mulla on ollut nyt tosi hyvä fiilis, kun oon ollut aktiivinen lähiaikoina. Välillä on ollut vähän liian niukasti vapaa-aikaa, mutta onneksi olen saanut pidettyä treenit rytmissä. Välillä se on nimittäin hankalaa sovittaa aikatauluja yhteen ja sitten usein karsitaan treeneistä. Olen ajatellut kirjoittavani tästä aiheesta enemmänkin, jos siellä ruudun takana on henkilöitä, joiden on vaikea pitää terveellisestä ja urheilullisesta rytmistä kiinni. Olisiko semmoiselle kiinnostusta?

4 kommenttia:

  1. Ihana ja todella inspiroiva postaus! :) Olisi kyllä kiinnostusta lukea enemmän aiheesta! :) Tuntuu siltä että aivan liian usein on vaikeeta saada aikataulut yhteen ja sen vuoksi treeni kärsii :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Pidetään aihe mielessä siis :-)

      Poista
  2. Superkiva postaus ja ihanat kuvat <3

    VastaaPoista