tiistai 20. lokakuuta 2015

Raikas smoothiebowl

Oletko halunnut tehdä vihersmoothieita, muttet tiedä mitä raaka-aineita haluaisit käyttää? Tai onko sulle käynyt joskus niin, että olet päättänyt tehdä smoothien ajatellen: "tästä tulee niin hyvä instagram- smoothie" mutta päädytkin katselemaan ruskeanvihreää, kaikkea muuta kuin herkullisen näköistä mössöä? Jep, niin mullakin.

Eipä hätää, ajattelin tulla vinkkaamaan yhden hyvän kombon, jonka totesin toimivaksi muutama aamu takaperin. Tästä tuli todella raikas ja kermainen - kaksi olennaista valttikorttia hyvän smoothiebowlin onnistumiseen, jos multa kysytään.
H37A0473

Vihreä smoothiebowl (yhdelle):

Kauramaitoa/muuta nestettä, mutta mielellään vähän vettä paksumpaa
Puolikkaan avokadon
Puolikkaan kurkun
Jäisen banaanin
Chian siemeniä
Kananmunan valkuainen
Kaurahiutaleita

Ei sen monimutkaisempi! Toki sekaan voi heittää mitä vain mieli lystää ja monenmoiset superfoodit sopivat varmasti tähän joukkoon. Mun mielestä tää on tosi simppeli ohje ja ehkä juuri siksi niin toimivakin! Koristeluun voi sitten käyttää ihan mitä vain mieli tekee ja mä laitoin banaania, gojimarjoja, pähkinöitä, kaakaonibsejä, kookoshiutaleita ja tuollaista pähkinä/marjasekoitusta. Tuli hyvän maun lisäksi vielä esteettinenkin!

Jos ei jaksa koristella hienosti, voi siirtyä vaihtoehtoon B, jonka itse toteutin eilen iltapäivällä. Smoothie blenderiin ja sen kaato lautaselle, siihen päälle epämääräinen läjä mysliä, pähkinöitä ja marjoja. Pic or didn't happen - ja tästä ei muuten tullut kuvan kuvaa, voitte ehkä arvata miksi :-D Ehkä parempi niin.
H37A0469 H37A0474

Tsemppiä jokaisen tiistaihin, tehdään siitä mahtava! Itse lähden kohta asuntonäyttöön, jännittäis vähäsen.. Joten laters!

6 kommenttia:

  1. Nam, kuulostaa ja näyttää hyvältä! <3 Smoothiebowlit ovat kyllä aivan lemppariaamupaloja nykyään, voi masennus sentään jos joka päivä ei ehdi sellaista tehdä :-D oon havainnut, että koostumuksesta tulee aivan ihanin siten, että ennen soseuttamista ja muiden ainesten sekaannheittämistä antaa chia-siementen, pellavansiementen/pellavansiemenrouheen ja/tai psylliymin liueta jonkin aikaa vedessä (esim suihkussa käymisen ajan). Valitsen noista yleensä kaksi ja nestettä suht reippaasti, 1-2dl, psylliymiä/pellavansiemenrouhetta 1-2tl, chia-siemeniä/pellavansiemeniä 1-2rkl :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ne on kyllä munkin suosikkeja! Kiitti vinkistä, täytyypi kokeilla tuota liottamista :-)

      Poista
  2. Oi nää näyttää kyllä niin superherkulliselta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla, herkullista onkin :-)!

      Poista
  3. Vois ja pitäis kyllä testata joskus!!

    VastaaPoista