keskiviikko 4. toukokuuta 2016

Kun oma harrastus ei enää tunnukaan omalta

Heissan ja aurinkoista keskiviikkoa kaikille! Mua sosiaalisessa mediassa pidempään seuranneet varmaan muistaakin, kuinka salitreeni on ollut mulle jo pidemmän aikaa se oma henkireikä ja rakas harrastus, jota olen aina pyrkinyt jatkamaan vaikka välillä onkin tullut pieniä motivaatio-ongelmia. Mun mielestä yks parhaimmista asioista onkin ollut se, kun pääsee työpäivän päätteeksi nollaamaan ajatukset rautaa kolistellen ja hikoillen. Olin vahvasti sitä mieltä, että nyt olen löytänyt sen oman juttuni ja tämä harrastus mulla säilyy vielä pidemmän aikaa. Mutta entä nyt kun mulla on todella eri fiilis tän asian suhteen?
_MG_7723
_MG_7733 Jo pidemmän aikaa salitreeni on tuntunut hieman pakkopullalta. Olen kyllä ollut treenin jälkeen aina hyvillä fiiliksillä, mutta se palo ja innostuneisuus harrastusta kohtaan on jäänyt jonnekin matkan varrelle. Siinä missä vielä puoli vuotta sitten en malttanut odottaa seuraavaa salitreeniä, nykyään joudun miettimään pääni puhki kun en meinaa keksiä mitä siellä salilla sitten oikein tekisi. Ja vieläpä yksin pitää treenata, plääh. Sen takia olenkin mielummin urheillut kaverin kanssa uiden, lenkkeillen tai ryhmäliikuntatunneilla jumppaillen. Jotenkin se yksin napit korvilla treenaaminen ei vaan enää iske._MG_7748 Olen myös tämän asian kanssa ollut hieman hukassa ja oon vaan miettinyt, että mikäs se mun oma laji sitten voisi olla jos tämä kuntosaleilu ei enää oikein nappaa? Onhan se hieman ruvennut ahdistamaankin, kun niin pitkään olen ollut tottuneena tietynlaisiin treenirutiineihin ja yhtäkkiä huomaan niiden kadonneen kuin tuhka tuuleen. Onhan siellä salilla tullut kuitenkin käytyä jostain 14 -vuotiaasta lähtien, onhan tuo aika jo pieni ikuisuus!

Olen jo monen vuoden ajan ollut kiinnostunut crossfitista. Lukenut paljon blogeja aiheeseen liittyen ja miettinyt, että jospa saisin itsekin sitä joskus harrastaa. Voin rehellisesti myöntää, että lajin aloittaminen on kaatunut niinkin yksinkertaiseen asiaan kuin rahaan. Crossfit on paljon kalliimpi harrastus kuin normaalilla kuntosalilla käyminen ja jo pelkästään alkeiskurssi lajin perusteisiin maksaa pari sataa euroa. En ole koskaan loppujen lopuksi niin palavasti halunnut aloittaa sitä, että olisin käyttänyt kursseihin ja jäsenyyksiin viimeisiä roposiani.

Nyt tilanne on kuitenkin eri, kun mieleeni taas juolahti tämä salainen haaveeni. Tajusin, että crossfit voisi olla juuri se mitä kaipaan juuri nyt. Rakastan kovien painojen kanssa treenaamista, mutta yksin en jaksa sitä tehdä. Crossfitissa saa aina lähiopetusta ja treenit tapahtuu ryhmässä - voisiko kuulostaa enää yhtään paremmalta? No voi, sillä lajille tyypillistä on myös se, että harvemmin treenit ovat identtisiä keskenään ja voi että, juuri sitä mä kaipaankin. Vaihtelua, ryhmähenkeä ja uusia kujeita! Olen myös tietenkin sitä mieltä, että aina kannattaa investoida itseensä ja harrastuksiin käytettävät rahat voi sitten säästää joissain muissa menoissa.

Eli saa nyt nähdä mikä on mun seuraava siirto asian suhteen. Mulla on sellainen pieni kutina, että lähiaikoina vois tapahtua jotain kivoja juttuja, infoan kyllä teitä tarkemmin kun asiat etenee johonkin suuntaan!

Onko jollain muulla samanlainen tilanne treenien suhteen? Millä fiiliksillä olette olleet asian suhteen? Musta on ollut yllättävän outoa, kun se oma juttu ei enää tunnukaan niin omalta.

Energistä loppuviikkoa, heippa!

10 kommenttia:

  1. Suosittelen koko sydämestäni peruskurssin käymistä! Kirjottelin omaan blogiini omista kokemuksista lajin aloittamisen jälkeen: http://thequestioniswillyou.blogspot.fi/2016/02/10-syyta-aloittaa-crossfit.html :) Ihan huikee laji!

    VastaaPoista
  2. Tuo sun tilanne kuulostaa ihan identtiseltä siihen, mitä mulla oli kolme vuotta sitten! Salitreeni tökki pahasti ja olin ollut kiinnostunut crossfitista jo pidemmän aikaa, mutta lykännyt aloittamista juurikin kurssien hintavuuden takia. Lopulta sain kuitenkin kaverin kautta alkeiskurssin ilmaiseksi, kun hän ei pystynytkään käyttämään voittamaansa lahjakorttia! Olin niin fiiliksissä tuolla omalla on-rampilla ja oon kyllä edelleenkin! :) En voi kun suositella!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa! Kuulostaa hienolta :) Kyllä mä sen varmasti pian aloitan!

      Poista
  3. Ihan kuin mun ajatukset tällä hetkellä! Asun viiden minuutin päässä kuntosalistani, mutta en kerta kaikkiaan saa itseäni sinne. Motivaatio katosi kuin tuhka tuuleen, kun palasin Suomeen vaihdon jälkeen. Vaihdossa mulla oli hyvä fiilis aina kuntosalille mennessä, mutta täälä Suomessa ei jotenkin nappaa. Vaikka multa löytyy kaveri, joka rehaa mut ryhmäiikuntatunnille, mutta jotenki se joka viikkoinen sama jumppakaan ei toimi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei sinne salille kyllä jaksa lähteä, jos motivaatiota ei löydy sitten alkuunkaan. Turha sitä väkisinkään yrittää! Siksi mäkin olen vahvasti kallistunut tuohon crossfitin aloittamisen puoleen :)

      Poista
  4. Aih ja voih! Tiedän niin ton oudon tunteen, että mitäs nyt sitte jos tääkään ei oo se mun juttu?! Harrastin jalkapalloa/futsalia n. 10 v. joukkueessa aktiivisesti ja sitte tuli jotenki stoppi. Ei vaan huvittanu raahautua enää treeneihin ja tuntea jotain kummaa huonommuuden tunnetta. (Joka oli taas varmaan omassa päässä...) Mutta siinä vaiheessa löi ihan luukut kiinni. Noh, siinä vaiheessa onneks salilla käyminen innosti ja ehkä vielä enemmänkin kun se jalkapallo. Se oli just sellasta nollaamista ja aina odotti ja mietti että mitä tekee ens kerralla. Noh, tämä vuosi kun pyörähti käyntiin, niin eipä enää salilla käyminen ole kiinnostanut, ei sitten tippaakaan! Okei, ihan vähän, mutta ei niin paljon, että viitsit lähteä. Nyt oon siis vaan kuunnellut niin sisintäni ja sieluani. Kävellyt, ihan järjettömästi ja varmaan jokaisen ihmisen, läheisen ja tutun kanssa. Se on tullut siinä sivussa ja se on ollut ihan kivaa. Ainakin on jotain tehnyt ajatuksella. Sitten oon käynyt vesijuoksemassa, pyöräillyt, käynyt sillon tällöin pelaamassa sitä jalkapalloa, mutta nyt on vaan jotenki sellanen harmonia joka kaipaa jotain!!! Tällä hetkellä joukkuetasolla en halua sitoutua pelaamaan, mutta kesällä aion kyllä mennä taas treenaamaan sillä pelikaverit on kyllä rakkaita! <3 Ja kahvakuulailua ja muuta ulkona suoritettavaa kuntopiiriä haluan! Ja juoksulenkkiä!! Juokseminen on erityisesti sellasta ihanaa kesäpuuhaa mulle. Aih, ootan kesää! Ootan inspiraatiota ja jotain uutta! Ihana postaus! Sulla on aina niin yks yhteen menevää ajatuksen juoksua! :D <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, sullahan on ollut ihan samanlainen tilanne sitten - vaikkakin eri lajin kanssa. Ja mun mielestä kävelylenkit on ihan parhaita ja tosi terapeuttisia, kaiken lisäksi siinä saa vielä hyvin raitista ulkoilmaa :) Just tollasta liikuntaa sitä kannattaakin harrastaa, sellaista mistä tulee hyvälle mielelle. Ja hei ihana kuulla, kiitos kommentista Emma <3

      Poista
  5. Mä alotin peruskurssin just tän viikon maanantaina :D haa! En oo tosi pitkään aikaan käynyt salilla, kun ei vaaaan kiinnostanut yhtään. Yhen ajanjakson oon oikeesti käyny salilla ahkerasti, noin 5 kertaa viikossa ja vitsi tuntu siistiltä! Sit se innostus taas lopahti ja lopahti ku seinään. Jooga on ainut joka on pysyny messissä varmaan 7 vuotta.

    Toivon just, että toi crossfit antaa sellasta tehokasta treeniä hyvällä fiiliksellä! Toi hinta (varsinkin näin työttömänä) on kyllä...ihan sairaasti. Ja salille ei ole esim suoraa bussiyhteyttä, joten jos mulla ei oo autoa käytössä eikä rahaa, niin en tiedä miten voin jatkaa tuon peruskurssin jälkeen, mikä vähän harmittaa.. Olis niin siistiä huomata omassa kunnossa kehitystä, koska se on aivan rupu, sillä noilla kahdella ekalla tunnillakin oon kyllä ollut hitain ja heikoin kaikista :D Mutta, silläkös nyt mitään väliä olis kuitenkaan, itellehän siellä tehään! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ha, eikä! Kerro sit mitä oot tykänny, olis mielenkiintoista kuulla :) Joo mulla oli sillon joskus kans sama, hädin tuskin malttoi lepopäiviäkään pitää kun se oli niin nastaa :-D Toivotaan että sä tykästyt crossfitiin niin, etteivät huonot yhteydetkään enää sitten häiritse.

      Poista