maanantai 2. toukokuuta 2016

Vastauksia kysymyksiin!

Heissan! Pyysin kauan sitten lähettämään mielessä olevia kysymyksiä ja vastailinkin niihin todella pian niiden tulon jälkeen, mutta kappas vaan olivat jääneet luonnoksiin roikkumaan. Niitä ei tullut mitenkään sikana, mutta juuri sopivasti niin, että jaksoi kivasti vastailla kaikkiin suhteellisen kattavasti. Täältä siis pesee!
Mitä opiskelet/teet työkses? Opiskelen liiketaloutta projektipainotteisella linjalla Laureassa ja tällä hetkellä oon työharjottelussa syksyyn asti! 

Mitä odotat eniten juuri nyt? Juuri nyt (nytnyt) odotan tänään varattua Espanjan reissua, en malta odottaa kesäisiä ilmoja, lämpimiä öitä, aurinkoa ja mahtavia maisemia. Yleisesti ottaen odotan jokaista tulevaa päivää, joina muistan toteuttaa mun intohimoja ja nauttia elämästä. Odotan myös kesälle suunniteltua Kroatian reissua.

Mitkä on tulevan kesän top 5 must to do-jutut? Tosiaan ollaan suunniteltu Joannan kanssa, että lähdetään yhdessä Kroatiaan heinäkuussa. Odotan sitä tosi innoissani, päästään kuvaamaan ja nauttimaan auringosta! Sen lisäksi aion käydä parilla eri festareilla (Flow ja ehkä Pipe Fest), elää hetkessä miettimättä liikaa tulevaa, urheilla paljon ulkona ja nauttia ilmasta oli se sitten aurinkoinen tai sateinen ja nähdä ystäviä parhaani mukaan. <3 Mulla ei ole kauheasti mitään konkreettisia suunnitelmia, mutta tämä lienee tarpeeksi hyvä vastaus?

Missä oot harjoittelussa? Millaisesta työstä haaveilet tulevaisuudessa? Olen eräässä isossa mainostoimistossa toimistoharkkarina ja oon tykänny todella paljon siellä työskentelystä. Mun työnkuvaan kuuluu niin paljon erilaisia juttuja, että harvemmin tylsää tulee, heh. Haaveeni olisi pysyä kontaktissa media-alaan myös tulevaisuudessa. Mua kiinnostaa ihan älyttömästi kaikki mikä liittyy valokuviin tai liikkuvaan kuvaan. Kaikenlainen tuotanto Facebookin somepäivityksistä elokuviin asti. Haaveeni olisi ainakin saada yhtä hyvän ilmapiirin omaava duunipaikka kuin tälläkin hetkellä, mikäli en sinne pysty lopullisesti asettumaan!


Miksi ajattelet, että juuri sinä menestyt valokuvaushommissa? Liittyen kertomaasi toiminimeen yms. Koen, että mulla on hyvä visuaalinen silmä ja paljon ideoita toteutettavaksi. Oon myös hyvin avoin erilaisille kokemuksille valokuvauksen saralla, enkä halua jumittua ainoastaan yhden tyyliseen valokuvaamiseen, haluan kehittyä. Ennen kaikkea se on mun intohimo ja rakkaus, joka on mun mielestä edellytys sille että on ylipäätään todella hyvä jossain. Täytyy pitää siitä mitä tekee ja tehdä sitä aidosta mielenkiinnosta. 


Asia, jossa haluaisit kehittyä? Haluaisin olla tosi hyvä joogaamaan. Tällä hetkellä olen vielä sen verran kankea, etten pysty toteuttamaan kaikkia asanoita joita haluaisin tehdä. Se vaatii paljon harjoittelua ja kärsivällisyyttä! Haluan kehittyä myös videoiden tekemisessä. Molemmat vaatii säntillistä treeniä..

Mitä odotat tulevaisuudelta? Odotan sitä, etten koskaan unohtaisi toteuttaa itseäni. En halua vaan jonain päivänä huomata, etten nauti omasta arjestani tai että kaikki on vaan yhtä suurta suorittamista. Tahdon pyrkiä jatkuvasti eteenpäin, enkä jämähtää paikoilleni. Ja mä uskon, että se on helpommin sanottu kuin tehty.
Muutama lempi blogi/vlogi jota suosittelisit? Vloggaajista tiedän vain muutamia, joista lemppareitani ovat Joanna Suomalainen ja Paulette. Molemmilla on tosi rehellisiä ja rentoja videoita, eikä liikaa kikkailua ympäriinsä. Ja tietenkin on kiva katsoa sellaisten henkilöiden videoita, jotka tietää ihan henkilökohtaisestikin. Ja aloin nyt tässä miettimään miksi tykkään juuri heidän videoistaan ylitse muiden, tajusin että molemmilla kun on kokemusta valokuvaamisesta, sen huomaa myös videoiden tekemisessä. Tykkään mielenkiintoisista kuvakulmista sekä tekemisen meiningistä. <3
Blogeja tulee seurattua sitten vähän enemmänkin ja tässä muutamia lemppareita, lähes kaikki mainitsinkin jo aiemmin omassa postauksessaan: 
Jos pääsisit kuulemaan ihan ketä artistia vaan, niin ketä menisit kuuntelemaan? Oon tosi pitkään halunnut päästä kuulemaan Lordea, jos nyt voisi sanoa niin naisen ääni kiehtoo mua todella paljon ja tykkään lähes kaikista hänen biiseistään. Sian olen aina halunnut nähdä ja onnekseni hän esiintyykin Flowssa tänä vuonna (!!!), en ehkä kestä. Diplon ja Major Lazerin näin viime kesänä, mutta voisin molempia lähteä katsomaan taas minä päivänä tahansa, huhhuh. 
Mikä saa sut nauramaan? entä vihaseksi? Nauramaan mut saa... Idiootit vitsit, omat vitsit, siskon vitsit, äidin huonot puujalkavitsit. Epäonnistuneet kuvat, oma blondius aika ajoin, kaikki kun olen nukkunut liian vähän edellisenä yönä.. Siinäpä muutama ja varmasti kaikki muukin naurattaa ihan yleisesti hah!

Vihaiseksi mut saa välinpitämättömät, töykeät ja ilkeät ihmiset, liiallinen määräily, liika itsekkyys, epärehellisyys, korvista valuvat kuulokkeet, liian pienet ruoka-annokset (ja kyllä, puolikas Subi tekee vain ja ainoastaan vihaiseksi), muruset paljaissa jalkapohjissa sekä jumittava tietokone.

Lempi herkku, sekä lemppari arkiruoka? Jos mietitään herkkuja joita olen itse tehnyt, on ylivoimainen lemppari Double-Trouble, twix -patukat sekä raakasnickers. Perinteisimmistä herkuista lemppari on tietenkin Nutella, Ben&Jerry'sin peanut butter -jäätelö (ja cookie dough ja caramel sutra ja..) sekä kaikenlaiset jugurttipähkinät. 
Arkiruuista lemppari on varmaan avokadopasta tai sellainen sörsseli, johon isketään kaikenmaailman herkkuja yhteen läjään ja nautitaan sitä hartaasti. Siihen sörsseliin voi tulla vaikkapa porkkana- sekä kesäkurpitsapastaa, lehtikaalia, avokadoa, kikherneitä, siemeniä.. Mun mielestä kaikista parhaimpia ruokia on juuri tämän edellämainitun tyyliset ruuat.
Millaisia materialistisia haaveita sulla on tulevaisuudessa? Laukku, kengät, takki tms? Olen nykyään paljon vähemmän kiinnostunut mistään kalliista materialistisista jutuista jos verrataan muhun pari vuotta sitten. Eli sellaisia isoja materialistisia haaveita ei oikein taida olla, kun yleensä mun haaveet saattaa olla vaikka: Osta uusi keittiöpyyhe h&m:sta 3,99€ ja se on vaan kiinni siitä, koska jaksan käydä hakemassa sen kaupasta. Oikeastaan nyt ehkä suurin haave on saada tarpeeksi tavaraa tänne meidän kämppään - kaipailtais esimerkiksi kirjahyllyä olkkariin, paria hyllyä seinälle ja puuttuupi meiltä vielä pari mattoakin. Joten vastaan noi nyt sitten!
Okei nyt tuli mieleen: Lähiaikoina olen alkanut himoitsemaan Minna Parikan puputennareita. <3
Inspiroivimpia blogeja, joista haluaisit kertoa muillekin? No tuolla ylempänä kerroinkin lemppareitani ja kaikki niistä ovat jollain tavalla inspiroivia. Joko valokuvien tai juttujen perusteella, tai sekä että! Yleensä tykkään lukea sellaisia blogeja, joissa on hienoja kuvia ja niitä tukevia tekstejä :)
kuvat: Laura Laukka

Paras liike olkapäille ja ojentajille? Parhaasta en tiedä, mutta lempparit olkapäille on perus vipunostot vähän isommilla painoilla ja sitten loppurutistuksena pumppaavaa liikettä pienillä painoilla.Tykkään myös tehdä pystysoutua kahvakuulalla tai tangolla, sillä saa hyvin tuntumaa olkapäihin! 
Ojentajille teen yleensä ojentajapunnerruksia, dippejä penkillä (paino sylissä) ja sitten taljassa köyden kanssa. 
Millaisissa tilanteissa tunnet itsesi epävarmimmaksi? Jos olen uusien ja kovasti mun kanssa erilaisten ihmisten ympäröimänä. Tai ehkä oikea sana ei ole epävarma, vaan epämukava ja sellainen äh-en-tiedä-kuinka-pitäis-olla-tässä. Mulle ei tule mitään tilannetta mieleen, jossa olisin jotenkin super epävarma, mutta veikkaan että jos joutuisin tilanteeseen, jossa mun pitäis tehdä jotain todella omista rutiineista poikkeavaa muiden ihmisten katsellessa, voisi siinä olla tosi epävarma fiilis. (Miksi mulla tuli mieleen tilanne jossa olisin Guinnes World Record -ohjelmassa ampumassa jousipyssyllä?! Mutta esimerkiksi sellaisessa tilanteessa siis :---D)
Ensimmäinen mieleesi tuleva asia/ajatus politiikasta? Mieleeni tulee heti maahanmuuttoasioihin liittyvä keskustelu, jota luin juuri tänä aamuna. Siinä keskusteltiin kiivaasti siitä, kuinka on väärin antaa turvapaikkoja ensisijaisesti maahanmuuttajille, kun monet suomalaisetkin ovat asunnottomia. En ottanut mitään osaa tähän keskusteluun enkä aio nytkään ottaa kantaa kyseiseen asiaan :)
Mikä asia/tapahtuma viime vuodelta muokkas sua eniten ihmisenä parempaan/eri suuntaan? Tää on aika vaikee. No esimerkiksi pari läheistäni on ollut sairaalassa viime vuoden puolella ja se on pistänyt ajattelemaan, että läheisten terveys ei ole itsestäänselvä asia. Täytyy arvostaa ympärillään olevia ihmisiä ja sitä, että olemme terveitä. 
Myös yllättävä uuden asunnon löytäminen ja tarjoukseen tarttuminen pakotti tekemään ison päätöksen lyhyemmässä ajassa. Olen vähän sellainen turvallinen pelaaja, joka ei hirveästi haluaisi ottaa riskejä. Tämä tilanne kuitenkin oli hyvä askel nopeampaan päätöksentekoon ja samalla riskien ottamiseen. Riski kannatti, koska nyt saamme nauttia tilavammasta ja huomattavasti kivemmasta asunnosta.
Mistä haaveilit lapsena/nuorena? Joskus ala-asteella haaveilin, että olisin näyttelijä ja pääsisin näyttelemään esim. Salkkareihin haha! Ja muistaakseni ihailin Britney Spearsia hänen huippuhetkinään. Ja Shakiraa. Halusin muistaakseni olla julkkis. Mulla ei ole muistaakseni ollut mitään suurempia haaveita pidemmän aikaa (=tulla lääkäriksi, olla lentäjä, muuttaa Senegaliin), vaan mun haaveet on vähän väliä vaihtuneet ja ne on ollu välillä tosi randomeitakin :-D
Mikä on sun unelma-ammatti? Vastasin jo tuolla ylempänä vähän tän tyyliseen kysymykseen, enkä osaa tähän vastata sen tarkemmin. Mulla ei ole nimittäin vielä tiedossa mitään tarkempaa nimikettä mitä haluaisin tavoitella, saa nähdä mihin elämä tiellään vie!
Millaset ois sun unelmahäät? Sellaiset, johon olisi kutsuttu kaikki rakkaimmat ihmiset, muttei liikaa kuitenkaan porukkaa. Seremonia jossain todella kauniissa ja vanhassa kirkossa ja jatkot jossain vanhassa kartanossa/ladossa/vintin tyylisessä ratkaisussa. Ei siis missään nimessä mitään uutta ja modernia, nou nou! Rento meininki, paljon hyvää ruokaa ja juomaa, paljon hauskoja leikkejä ja sukulaisten pitämiä puheita, joku esiintyjä joka laulaa Samuli Putroa, palkattu valokuvaaja joka ikuistaa parhaat hetken upein kuvin.. Siinäpä nyt vähän haaveilua ;-)

Kiitos kaikista kysymyksistä, näihin oli tosi kiva vastailla! Toivottavasti tykkäsitte lukea :)

2 kommenttia: