keskiviikko 23. marraskuuta 2016

Kevyempää viikkoa vietellään

Huomenta!

Meillä on treeniohjelman mukaan aina neljän viikon välein kevyempi viikko ja mun mielestä se on tosi hyvä juttu. Ennen en koskaan muistanut ottaa iisimmin, vaan menin koko ajan täydellä teholla eteenpäin. Nykyään meidän treenit kovenee viikko viikolta kolmen viikon ajan ja lopuksi on juurikin tämä palautumiseen tarkoitettu ajanjakso. Mä teen yleensä niin, että käyn pari kertaa ohjatuilla tunneilla (jotka saattaa sisältää voimistelua, kevyempiä peruskuntotreenejä tai muuta vastaavaa iisiä) ja sen lisäksi teen tai en tee juttuja itsenäisesti. Esimerkiksi eilen mulla oli ihan vetämätön olo, eikä kyseeseen olisi tullutkaan treenaaminen, joten päivä meni aamupalalla käymistä lukuunottamatta rennosti makoillen ja kavereiden kanssa höpötellen. 
Vaikka muutenkin olen ottanut mentaliteetiksi sen, että lepään kun siltä tuntuu ja treenaan vaan jos siihen on oikeasti fiilistä, niin etenkin näin kevyemmillä viikoilla pyrin noudattamaan sitä erityisen hyvin. Mulla menee nuo varsinaiset treeniviikot tosi hyvin ja nousujohteisesti ja levon määrällä on varmasti iso vaikutus. Mä en crossfittaa 5x viikossa, vaan maksimissaan neljästi ja sen lisäksi nukun hyvin, syön paljon ja olen tekemättä yhtään mitään.  Mulla tulee nopeasti vastareaktio kaikkeen, mitä pitäisi tehdä, ja jos mietin että nyt pitäisi käydä neljästi treeneissä niin mähän en muuten käy kertaakaan.

Lepoviikoilla yritän entistä enemmän panostaa seuraaviin asioihin: ravinteikas sekä täyttävä ruoka tasaisin väliajoin, riittävä uni ja sen säännöllisyys sekä kehonhuolto, esimerkiksi putkirullailu tai mikä tahansa muu venyttely. Näiden tukipilareiden varassa on aina hyvä lähteä uudelle treenisyklille ja taas jaksaakin treenata!

Tänään meno jatkuu vähän saman tyylisenä kuin eilenkin, eli rentoillessa. Lähdemme käymään isovanhemmillamme kylässä, joka siis on yhtäsuuri kuin paljon hyvää ruokaa, rupattelua, kahvin juontia, sohvalla makoilua ja sen sellaista. Ihan parasta, jos multa kysytään. 

Tehokasta viikkoa kaikille! Mulla se on tehokasta lepäämistä ja itsensä kuuntelua, mites sulla?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti